Connect with us

Immediapress

“Maratea: destinazione 2026”Un progetto che riunisce...

Published

on

“Maratea: destinazione 2026”Un progetto che riunisce lucani e italiani,nel Paese e nel mondo

Maratea Destionazione 2026 Roma

Protagonisti della tappa romana del tour di presentazione, Rocco Papaleo e l’idea di cultura e arte senza confini

Roma, 20 Febbraio 2024 – “La ‘lucanità’ mi ha fatto prigioniero col vecchio trucco di lasciarmi libero di andare dove mi pareva. La lucanità vive nella sua geografia, a tratti rigogliosa ed esplicita, a tratti lunare e taciturna, da una parte boschi, vigne, grano, dall’altra occasioni per fare la poesia. La Basilicata è timida, gentile, discreta, interna e per lunghi anni praticamente irraggiungibile. Molti di noi i nostri sogni siamo andati a realizzarli altrove, ma è lì che li abbiamo fatti, è da lì che abbiamo immaginato il mondo, è lì che inconsciamente abbiamo allenato la capacità di affrontare il viaggio.”

Così lunedì 19 febbraio a Roma presso l’Ara Pacis Rocco Papaleo, con la sua multiforme sensibilità artistica di attore, regista, sceneggiatore e musicista ha espresso lo spirito e la visione della candidatura di Maratea a Capitale Italiana della Cultura 2026. Una candidatura diffusa e partecipata, fatta di alleanze e soprattutto comunità, dei lucani che vivono in Italia e nel mondo e possono essere ponti per lo sviluppo economico, sociale e culturale non solo della Basilicata, ma dell’Italia intera. Di fronte a una platea di oltre duecento persone e in un luogo dal valore simbolico come l’Ara Pacis, si sono alternati esponenti della cultura e delle istituzioni, dal Ministero degli Esteri alla Basilicata, da Maratea a Moliterno che hanno condiviso un progetto innovativo e allo stesso tempo teso al recupero della condivisione, della fusione di popoli e culture.

“Credo che sia importante per portare avanti questo progetto riferirsi a cinque parole che sono l'emblema di quello che rappresentano questa candidatura e questo dossier – ha dichiarato il professor Nicola Cavallo, prorettore dell'Università degli Studi della Basilicata -. Queste parole sono coinvolgimento, coesione, comunità, condivisione e cultura per costruire tutte assieme una nuova narrazione di questo territorio che è il crocevia nel Mediterraneo tra Nord e Sud, tra l'Europa, l'Africa e l'Asia”.

Ambasciatori, ma anche interpreti e narratori, i lucani, riuniti nelle tante comunità sparse per il Paese e nel mondo. Un milione, fuori dai confini nazionali, orgogliosi interpreti di una storia millenaria fatti di accoglienza e fusione di civiltà a cui si rivolge il progetto lanciato dal Ministero degli Esteri legato al Turismo delle Radici che vede la sua celebrazione proprio nel 2024.

“Il progetto del turismo delle radici è volto proprio a far scoprire agli 80 milioni di italiani e italodiscendenti che sono sparsi in tutto il mondo la bellezza dei luoghi delle proprie origini, di quelli da cui sono partiti gli antenati e punta sulla valorizzazione del patrimonio storico, tradizionale e culturale che tutto il nostro territorio ha da offrire e non solo le località maggiormente visitate dai turisti - ha illustrato Paolo Monea, responsabile del progetto Turismo delle Radici presso la Direzione Generale Italiani all'estero del MAECI, Ministero Affari Esteri e Cooperazione Internazionale. Per questo il connubio tra manifestazioni culturali come quelle di Maratea: destinazione 2026 con la sua candidatura a Capitale Italiana della Cultura e il nostro progetto possono essere un'accoppiata vincente per promuovere il turismo nel nostro Paese. Sosteniamo quindi le attività dei territori per valorizzare tutte le eccellenze che l’Italia può offrire”.

Capitale della Cultura, ovvero luogo che accoglie tutta la cultura che l’Italia esprime, da Nord a Sud, da quella più popolare dei territori, a quella di respiro internazionale. Un progetto che vuol dare risposta ad un bisogno reale e sentito, di coesione del Paese, di messa in comune dei patrimoni di bellezza e valori. Gli strumenti ci sono e vanno dal turismo consapevole, alla valorizzazione delle reti tra Comuni, come testimoniato dal sostegno alla candidatura di Maratea dei borghi di Moliterno e Melfi e non solo. Il tutto in perfetta sintonia con la visione del “Turismo della Radici” su cui la Basilicata ha già puntato da alcuni anni, come ribadito da Antonio Nicoletti, Direttore dell’APT della Regione Basilicata, attraverso la Borsa Internazionale del Turismo delle Radici e il progetto legato al Turismo delle Passioni.

“Questa candidatura per noi è un piano strategico per progettare il nostro futuro e per poter essere anche un modello per altre realtà piccole, ma grandi allo stesso tempo che rappresentano la nostra Italia" ha spiegato Valentina Trotta, Assessore al Turismo del Comune di Maratea. " Moliterno – ha aggiunto Antonio Rubino, sindaco del comune di Moliterno - ha deciso di fare un passo indietro per farne mille avanti. La Basilicata ha bisogno di unirsi, i 131 comuni devono saper lavorare assieme e il terreno della cultura è quello dove raccogliere maggiori frutti. La Basilicata unita è vincente in quattro valori essenziali: il paesaggio (unico e irripetibile tra l'azzurro del mare e il verde dell'interno), la storia, il futuro (non siamo più figli di un dio minore, dobbiamo raccontare la Basilicata che ce la fa) e i lucani nel mondo, nell'anno delle radici sono un patrimonio inestinguibile".

"I processi di candidatura che le nostre città e i nostri territori esprimono sempre più spesso rappresentano un'indiscussa occasione per migliorare l’offerta culturale e l’accessibilità, sviluppare l’imprenditorialità nei settori culturali e creativi e favorire il perseguimento degli obiettivi di sviluppo sostenibile fissati dall’Agenda 2030 dell’ONU", ha aggiunto l'Assessore all’Ambiente, Energia e Territorio della Regione Basilicata Cosimo Latronico.

"In particolare, la candidatura di Maratea a Capitale Italiana della cultura del 2026, tra le 10 finaliste in attesa dell'audizione presso il Ministero il 5 marzo prossimo, segna per la Basilicata un momento importante. Si inserisce appieno nella strategia finalizzata a rigenerare i borghi e ad attivare nuove economie nei nostri comuni minori. In particolare, questa candidatura nasce con un altro obiettivo strategico in termini di equilibrio territoriale. Diventa un progetto di area vasta, che si estende alle aree interne, appennine, accogliendo in particolare il progetto di Moliterno e proponendo, quindi, una candidatura integrata che ritrova nella costa da un lato e negli ecosistemi di pregio naturalistico delle aree interne i propri punti di forza. Sono certo che il Ministero apprezzerà la proposta lucana, che la Regione sosterrà convintamente” ha concluso l’Assessore.

Il tour Maratea: destinazione 2026 voluto dal Comune di Maratea e dall’APT Basilicata, è partito sabato 27 gennaio a Maratea. Dopo aver toccato Milano lunedì 5 febbraio e Roma il 19 febbraio si concluderà a Potenza, giovedì 29 febbraio.

Media Partner di Maratea: destinazione 2026 sono True-News.it e TRM TV

Per ulteriori informazioni:

https://www.maratea2026.it/

Ufficio Stampa

Mario Marchi

marchi.consul@gmail.com

+39 348 371 3915

Alessia Liparoti

alessia.liparoti@true-news.it

+39 380 53 40688

Un team di giornalisti altamente specializzati che eleva il nostro quotidiano a nuovi livelli di eccellenza, fornendo analisi penetranti e notizie d’urgenza da ogni angolo del globo. Con una vasta gamma di competenze che spaziano dalla politica internazionale all’innovazione tecnologica, il loro contributo è fondamentale per mantenere i nostri lettori informati, impegnati e sempre un passo avanti.

Immediapress

Getting Ready: LUX Helps Female Ex-Offenders Reintegrate...

Published

on

Getting Ready: LUX Helps Female Ex-Offenders Reintegrate Back to Society

LUX Launches ‘Getting Ready’ Campaign to InspireEx-offenders to Re-embrace Beauty and Re-enter Society with Confidence

SINGAPORE - Media OutReach Newswire -29 April 2024 - LUX, the global beauty brand by Unilever, is proud to launch its new female empowerment campaign, ‘Getting Ready’ today.Through this campaign, LUX, has designed a programme to help women ex-offenders to re-embrace beauty to re-enter society with confidence and dignity. Driven by the belief that Beauty can be a powerful source of strength and by its commitment to promote inclusivity, LUX hopes to empowerwomen ex-offendersto face challenges ahead with strength.

Beauty is not just about how the world sees women,it also defines how women see the world. Aligning with this belief, LUX stands as an avid advocate for women to leverage beauty as a source of strength. Yet, women offenders are completely stripped of their femininity and beauty along with their freedom. Nobody needs to harness strength from beauty more than the women ex-offenders who have just been released. This is why LUX and VML Singapore haveembarked on the ‘Getting Ready’ project to help women ex-offenders restore their sense of self-worth and identity to better assimilate back into society.

‘Getting Ready’ extends beyond helping women ex-offenders rediscover their beauty. It is a movement challenging social expectations and stereotypes surrounding this marginalised female community.

The ‘Getting Ready’ programme comprises four modules to help women ex-offenders unlock their confidence and build their personal brand as they start their second life. The modules cover tools to overcome negative thought patterns; hard skills to tackle career goals and employment; improving social skills and communication; and image building, with establishing a beauty routine and finding their own style playing a big part in helping the women look good and feel good. In addition, LUX will be equipping these women with hair and beauty essentials to encourage personal grooming. Proper grooming through the act of enjoying a refreshing shower and soaking in the fragrance is the simplest form of self-care women can indulge in to foster their sense of self-worth. Though seemingly mundane, the act of dedicating time to clean and rejuvenate oneself helps women to forge self-love and boost confidence in their own beauty.

The first batch of women who underwent the ‘Getting Ready’ programme had their experience documented in a film which traced their journey of self-discovery and uplifting change. With this documentary, LUX hopes to reach a wider audience and spread awareness about the struggles and stigma these women ex-offenders face on a day-to-day basis, and the support they need to better reintegrate into society.

“Many women ex-offenders struggle with re-entering society and starting afresh as they have lost sight of their sense of self-worth and are unable to live life with dignity. This is in addition to having to deal with the uncertainties shrouding their new life,” said Severine Vauleon, Global Brand Vice President LUX “With Getting Ready, we would like to give these women a chance to properly live their life beyond the label. By helping them cultivate a positive relationship with their individual beauty and self-image,we hope that these women can find themselves and their footing in society again.”

"’Getting Ready’is not just about helping women ex-offendersregain self-respect; it’s also about initiatingdiscourse about the plight these women face and how we can all involve ourselves in changing unforgiving societal perception.” Hinoti Joshi, Global Managing Partner, VML Singapore, who spearheaded the campaign, commented.

‘Getting Ready’ is a campaign transcending social boundaries and re-instilling hope in women. The impact of this campaign extends far beyond transforming the lives of ex-offenders, but also sparks conversations about providing support to the marginalised female communities out there. Join LUX in its movement to uplift and celebrate the beauty and strength of women everywhere with ‘Getting Ready’.

For more information, please view the videos:

India - https://youtu.be/6MkDCdUDsGk

Indo - https://youtu.be/54woTcut2CM

About LUX

LUX has been celebrating beauty and femininity since 1925. We understand that beauty is a woman’s armour, her source of strength. It is hers to express, unapologetically. We will continue to help women everywhere fight casual sexism at home, in the workplace and in wider society.

Ogilvy Contact

Nikhita Sejpal

Marketing Manager

nikhita.sejpal@ogilvy.com

Continue Reading

Immediapress

Winner of Hong Kong’s Flagship Global Elevator Pitch...

Published

on

Paul Chan, Financial Secretary of Hong Kong SAR (9th from right), Dr Sunny Chai, Chairman at HKSTP (8th from left), the top 12 finalists together with the competition’s panel of judges and distinguished guests.

Circular economy battery startup tozero GmbH walks away with the title of overall champion of the EPiC 2024

•tozero GmbH crowned as EPiC 2024 champion claiming the top cash prize of US$90,000, 1,100,000 Asia Miles, as well as invaluable investor exposure and partnership opportunities

•The EPiC 2024 competition breaks new ground as the Grand Finale caps off the first-ever four-city semi-final series across the U.S., Europe and Asia

•EPiC 2024 attracted a total of 603 contestants from 47 economies solidifying Hong Kong's unique position as a leading global innovation hub and ideal launchpad for startups on a mission to grow in Asia and go global

HONG KONG SAR - Media OutReach Newswire - 29 April 2024 - Hong Kong Science and Technology Parks Corporation (HKSTP) today successfully held its flagship Elevator Pitch Competition (EPiC) 2024, with judges selecting tozero GmbH as the overall champion, beating over 70 startups from around the world. tozero GmbH from Germany is a circular economy start-up with plans to establish Europe's leading lithium-ion battery recycling plant.

The HKSTP signature event held four semi-finals around the world in Hong Kong, Silicon Valley, Stuttgart and Singapore. The Grand Finale featured over 70 companies, representing 16 economies, making this contest the most international iteration of the global pitching event to date. This broadened the net to attract outstanding startups from abroad.

The winners excelled from among 603 startups in the first round of applications in January to the semi-finals, to today's Grand Finale – all with their sights set on the to-be-arranged US$45 million investment[1] including up to US$5 million from the HKSTP Corporate Venture Fund (CVF), as well as US$240,000 in cash prizes, plus partnership opportunities. The Grand Finale saw all semi-finalists being propelled up to the sky100 venue at the top of the International Commerce Centre in West Kowloon, re-creating a real-life 60-second elevator pitch experience.

Ms. Sarah Fleischer from tozero GmbH, overall champion and MobilityTech winner at EPiC 2024.

Paul Chan, Financial Secretary of Hong Kong SAR, said, "Last year, Hong Kong's start-ups exceeded 4 200 - up more than one third over just four years ago. About a quarter of them are from outside Hong Kong."

The Government believes in innovation and technology. We continue to accelerate our I&T development, fostering the commercialisation of R&D (research and development) outcomes and expediting new industrialisation with staunch government support. We actively attract strategic enterprises engaged in artificial intelligence, life and health technology, fintech, and new energy and materials.

This year's EPiC featured over 70 companies, representing 16 economies at the Grand Finale, making this contest the most international iteration of the global pitching event to date.

We're also expediting our collaboration with sister cities in the Greater Bay Area. The joint innovation and technology park that we're developing close to the boundary with Shenzhen is a best case in point."

Dr Sunny Chai, Chairman, HKSTP, said, "EPiC 2024 has firmly established the annual pitching competition as Hong Kong's mega startup event, drawing the best of the best in tech startups from around the world as they seek to leverage Hong Kong as a launchpad to global success. The Grand Finale caps a truly epic journey for the winners and finalists, competing across the four-city semi-final series around the world, with the final stop in Hong Kong. The city provides unmatched growth opportunities for startups plugging into the HKSTP innovation ecosystem and primes them for seamless expansion from Hong Kong to the GBA, China and beyond."

Competitors were split across three categories: FinTech, PropTech and MobilityTech, with Bizbaz Pte. Ltd. from Singapore being named as the FinTech category winner, while Roboticplus.AI from Mainland China named the PropTech winner and tozero GmbH from Germany crowned the MobilityTech winner. (Full list of winners and prizes below).

The event was also sponsored by world leading corporations and industry innovators, Cathay, HSBC and MTR Lab. Ahead of the EPiC final pitching contest, the semi-finalists also took part in an immersive three-day "Market Discovery Programme", between 22-24 April. Participants explored ways to unlock growth opportunities through a programme of business matching, hands-on seminars and networking with leading corporate partners and investors in the HKSTP ecosystem. They also visited the Hong Kong Science Park Shenzhen Branch and introduced to the fast-emerging innovation and entrepreneurship opportunities in the Greater Bay Area and mainland China.

Sarah Fleischer, CEO and co-founder of overall champion and MobilityTech category winner, tozero GmbH, said, "Winning EPiC is a recognition of the hard work of our entire company. It is truly an amazing achievement. Hong Kong is a great place to be as it attracts top talent. At tozero, we're building a battery recycling machine so we need to hire the best AI guys out there and Hong Kong could be a nice place to do that. Through the EPIC programme, we also visited Shenzhen, as well as met with some of Hong Kong's most powerful and recognised people."

Vincent Choy, Co-founder of FinTech category winner, Bizbaz Pte. Ltd., said, "EPiC is one of the most organised FinTech competitions that I have been in. The elevator pitch concept is genius as it forces us to compress the entirety of what we are about and distil our vision into a minute. I hope EPiC lets more companies know what we do and help with recognition in the region. We see Hong Kong as a key area when it comes to business opportunities, and we will be coming back to establish more roots here."

Hyde Meng, Co-Founder and CEO of PropTech category winner, Roboticplus.AI, said, "EPiC was an amazing experience. It was a great opportunity to learn about what technology companies around the world are working on, and to make new acquaintances in a such a short amount of time. With Hong Kong as a connector, we can bring Mainland China's technology to Europe, the Middle East, and overseas."

Winners List and Prizes:

Overall Champion: tozero GmbHUS$60,000 cash prize and 1,100,000 Asia Miles

FinTech Winner: Bizbaz Pte. Ltd.US$20,000 cash prize

PropTech Winner: Roboticplus.AIUS$20,000 cash prize

MobilityTech Winner: tozero GmbHUS$20,000 cash prize

Top 12 Overall Finalists (each received US$10,000 cash prize):

FinTech Category:•Bizbaz Pte. Ltd.

•imBee

•Rey

•Tanbii

PropTech Category:•Green Independence

•Hyele Limited

•Kodifly Limited

•Roboticplus.AI

MobilityTech Category:•Certivity

•Novac

•tozero GmbH

•wheel.me

Semi-Finalists Breakdown:

Category No. of contestants

FinTech21 (30%)

PropTech23 (32%)

MobilityTech27 (38%)

RegionNo. of contestants

Europe17 (24%)

North America14 (20%)

APAC13 (18%)

Mainland China12 (17%)

Hong Kong15 (21%)

For more information on EPiC 2024, please visit: https://epic.hkstp.org/

________________________________________

[1] Target to arrange USD45 Million investment: Investors (including funds managed by HKSTP CVF, Beyond Ventures, BitRock Capital, Gaw Capital, HKX, InnoAngel, Jafco Asia, Mindworks Capital and Radiant Tech Ventures) will consider investing in applicants (subject to terms and conditions to be agre ed between the parties)

About Hong Kong Science and Technology Parks Corporation

Hong Kong Science and Technology Parks Corporation (HKSTP) was established in 2001 to create a thriving I&T ecosystem grooming 12 unicorns, more than 14,000 research professionals and over 1,700 technology companies from 27 countries and regions focused on developing healthtech, AI and robotics, fintech and smart city technologies, etc.

Our growing innovation ecosystem offers comprehensive support to attract and nurture talent, accelerate and commercialise innovation for technology ventures, with the I&T journey built around our key locations of Hong Kong Science Park in Shatin, InnoCentre in Kowloon Tong and three modern InnoParks in Tai Po, Tseung Kwan O and Yuen Long realising a vision of new industrialisation for Hong Kong, where sectors including advanced manufacturing, micro-electronics and biotechnology are being reimagined.

Hong Kong Science Park Shenzhen Branch in Futian, Shenzhen plays positive roles in connecting the world and the mainland with our proximity, strengthening cross-border exchange to bring advantages in attracting global talent and allowing possibilities for the development of technology companies in seven key areas: Medtech, big data and AI, robotics, new materials, microelectronics, fintech and sustainability, with both dry and wet laboratories, co-working space, conference and exhibition facilities, and more.

Through our R&D infrastructure, startup support and enterprise services, commercialisation and investment expertise, partnership networks and talent traction, HKSTP continues contribute in establishing I&T as a pillar of growth for Hong Kong.

More information about HKSTP is available at www.hkstp.org.

Continue Reading

Immediapress

Il Solito Dandy

Published

on

Il Solito Dandy

"Irresistibile" è l’inno di un nuovo inizio che risuona d'amore e rinascita

Milano, 26 aprile 2024 - Dopo il successo di X-Factor il Solito Dandy torna oggi con Irresistibile, il nuovo singolo per Neverending Mina con distribuzione ADA/Warner. Questo brano rappresenta un viaggio intenso di rinascita, ricco di speranza e di nuovi inizi.

"Irresistibile" si immerge nelle profondità dell'esperienza umana, toccando le corde delle nostre ferite più profonde e della nostra intrinseca capacità di rinascita. Il Solito Dandy, attraverso questo singolo, invita ad accogliere la nuova primavera della vita, trovando bellezza e forza nel processo di guarigione e rinnovamento.

Il videoclip del brano, diretto da Valerio Desirò e prodotto da Bad Boss Production, è una rappresentazione visiva di questo messaggio. Ambientato in un castello barocco, il video narra la storia d'amore tra Il Solito Dandy e la Donna Aragosta, che liberatasi dalla sua maschera di crostaceo rivela il volto di una ragazza ferita ma libera di amare di nuovo. Tra elementi surreali, come una discoteca di fiori e occhi psichedelici, emerge un racconto di rinascita e di amore redentore.

«In questo mondo distratto e rumoroso mi piace immaginare una rivoluzione gentile, fatta di persone che rispondono alla rabbia con comprensione” dice l’artista. “Un’incredibile rivoluzione dove tutti puntiamo al bene altrui, oltre gli individualismi augurandoci il meglio.”

"Irresistibile" non è solo un singolo, ma un invito a credere di nuovo nell'amore, a lasciarsi alle spalle le corazze del passato per abbracciare con coraggio e dolcezza un futuro. È una canzone per tutti coloro che, nonostante le battute d'arresto, continuano a cercare la bellezza e la gentilezza in questo mondo.

Continue Reading

Ultime notizie

Ultima ora1 ora ago

Ucraina, Kiev: “Respinti 55 attacchi nel...

Mosca rivendica la conquista di un altro villaggio orientale mentre le forze ucraine sono in difficoltà in attesa dell’arrivo di...

Ultima ora1 ora ago

Depardieu convocato dalla polizia, verrà messo in stato di...

In seguito alle denunce di aggressione sessuale da parte di due donne. L'attore, 75 anni, verrà interrogato e dovrà rispondere...

Immediapress1 ora ago

Getting Ready: LUX Helps Female Ex-Offenders Reintegrate...

LUX Launches ‘Getting Ready’ Campaign to InspireEx-offenders to Re-embrace Beauty and Re-enter Society with Confidence SINGAPORE - Media OutReach Newswire...

Ultima ora2 ore ago

Fiorello scherza: “Vannacci ha detto di scrivere...

Ironia dello show man anche sulla foto a testa in giù di La Russa, postata dall'attore e regista Riondino. Ospite...

Politica2 ore ago

Salvini: “Parole Vannacci su disabili volutamente...

Il vicepremier e ministro: "Se a sinistra per le Europee candidano Salis non capisco perché non Vannacci con noi" La...

Economia2 ore ago

Energia, Era: “Aumentare livelli crescita ma dobbiamo...

"L'efficienza energetica è un tema di cui non si parla moltissimo ma è, se vogliamo, l'arma principale che noi abbiamo...

Economia3 ore ago

G7, Poggi (Deloitte): “Ia rappresenta volano di...

"Solo allineando l'agenda delle priorità della transizione energetica e delle sfide ambientali con l'agenda delle priorità sull'intelligenza artificiale e sull'innovazione...

Economia3 ore ago

G7, Pareglio: “Rinnovare cooperazione per consentire...

“Le imprese possono operare secondo due, quello di modificare il proprio modello di business per rispondere alle esigenze dei clienti...

Economia3 ore ago

G7, Pompei: “C’è bisogno di politiche...

"Negli accordi di Parigi sono stati presi degli impegni importanti, quello di triplicare la produzione delle rinnovabili entro il 2030...

Immediapress3 ore ago

Winner of Hong Kong’s Flagship Global Elevator Pitch...

Circular economy battery startup tozero GmbH walks away with the title of overall champion of the EPiC 2024 •tozero GmbH...

Economia3 ore ago

Energia, Marcegaglia: “Serve più coesione in Europa,...

"Bisogna lavorare insieme, avere un mercato unico integrato dell'energia e anche un prezzo unico delle energie, invece in Europa ci...

Cronaca3 ore ago

In arrivo due perturbazioni guasta primavera, previsioni...

Sono destinate a portare tanta pioggia su buona parte dell'Italia La settimana appena iniziata non sarà tranquilla dal punto di...

Sport3 ore ago

Atp Madrid 2024, Sinner in campo oggi: orario partita e...

L'azzurro gioca contro Kotov nel terzo turno del torneo dalle 20 Jannik Sinner in campo oggi, lunedì 29 aprile 2024,...

Spettacolo3 ore ago

Billie Eilish, l’anticonformista – Ascolta

Eclettica, anticonformista, controcorrente. Billie Eilish si racconta: “Sono innamorata delle ragazze da sempre”

Cronaca3 ore ago

Caterina da Siena, chi è la Santa di oggi 29 aprile

A Pisa nella chiesa di Santa Cristina nel 1375 riceve le stimmate Oggi 29 aprile si celebra Santa Caterina da...

Ultima ora4 ore ago

Israele, Hamas apre ad accordo. Gaza: “13 palestinesi...

La delegazione israeliana sarebbe stata invitata a partecipare ai colloqui del Cairo in parallelo con la squadra di Hamas “per...

Esteri4 ore ago

Gaza, Hamas apre all’accordo: “Non ci sono...

La delegazione israeliana sarebbe stata invitata a partecipare ai colloqui del Cairo in parallelo con la squadra di Hamas “per...

Cronaca4 ore ago

Centomila visitatori a La Via dei Librai

"Villa Bonanno? Una scommessa vinta. Il nuovo spazio conquistato dalla Via dei librai apre il bilancio di questa nona edizione...

Ultima ora4 ore ago

Roma, metro A chiusa oggi fra Termini e Battistini

Atac: verifiche sugli impianti di alimentazione. Il servizio è in corso di riattivazione Il servizio della linea A della metropolitana...

Ultima ora12 ore ago

Ucraina, “attacco Russia in estate e poi risposta di...

L'Institute for the study of war delinea i prossimi mesi del conflitto: offensiva di Mosca, Ucraina può replicare alla fine...