Connect with us

Immediapress

Nelle Dolomiti si disegna il futuro della sanità di montagna

Published

on

Nelle Dolomiti si disegna il futuro della sanità di montagna

Nelle Dolomiti si disegna il futuro della sanità di montagna

Confronto per promuovere una sanità di prossimità e di territorio efficiente e di qualità, per rispondere ai bisogni di chi vive le comunità montane

Sono oltre 4.000 i comuni italiani, con una bassa densità di popolazione e indice di vecchiaia elevato, che necessitano di individuare modelli organizzativi innovativi per garantire equità di accesso ai servizi sanitari. A che punto siamo? Come costruire reti forti per promuovere la miglior sanità per il cittadino che vive questi territori? Quali necessità e quali proposte per garantire una sanità di prossimità e di qualità? Come riorganizzare i servizi nei periodi di maggior afflusso turistico? A confronto gli esperti di diversi territori con l’obiettivo di sviluppare una medicina di prossimità e innovativa che risponda ai bisogni di chi vive la montagna e di chi ne sceglie la bellezza.

Feltre, 19 gennaio 2024 - Oltre le città le cosiddette “aree interne” dove abita un quarto della popolazione italiana, è un mondo di oltre 4.000 comuni, fatto di piccole o medie località. Come presidiare e fornire servizi adeguati a questi territori? Il tema della sanità in montagna è al centro dell’evento "Salute oltre la città: soluzioni innovative per la sanità di montagna", che si tiene a Feltre, presso l'Auditorium dell’Istituto Canossiano, in Viale Montegrappa 1.

L’evento, che rappresenta un vero e proprio laboratorio di proposte/idee che coinvolgerà nel tempo gruppi di lavoro, con l’obiettivo di disegnare la sanità della montagna di oggi e di domani, diventando allo stesso tempo un appuntamento annuale, è organizzato da Motore Sanità e dall’ULSS 1 Dolomiti.

“Momento importante di confronto per capire oggi come creare una buona integrazione tra ospedale e territorio, soprattutto in zone come quelle di montagna che hanno grandi distanze e una popolazione anziana, cronica, che quindi ha bisogno di una presa in carico territoriale, di prossimità, ma anche un territorio che può oggi utilizzare strumenti legati all'innovazione, pensiamo al telecontrollo, o al telemonitoraggio che possono supportare i percorsi di presa in carico – ha commentato Manuela Lanzarin, Assessore alla Sanità e al Sociale, Regione del Veneto -. Sarà un confronto utile per analizzare le diverse esperienze e guardare al futuro”.

“In montagna tutto è speciale – come ha spiegato Giuseppe Dal Ben, Commissario ULSS 1 Dolomiti -. L’Ulss Dolomiti si propone come laboratorio per la costruzione e la sperimentazione di modelli innovativi per la sanità di montagna, in cordata con tutti i protagonisti interessati, mettendo insieme energie ed idee per dare le migliori risposte possibili a chi vive ogni giorno la montagna e ai turisti, con problematiche comuni a tutte le aree alpine. Questo convegno avvia un percorso di crescita che vedrà l’attivazione di un focus monotematico già programmato per la primavera a Pieve di Cadore e uno in autunno in Agordino, i cui risultati saranno presentati in un nuovo convegno il 17 gennaio del prossimo anno a Belluno, ampliando lo sguardo anche a territori extra nazionali”.

Secondo Luciano Flor, già Direttore Generale Area Sanità e Sociale Regione del Veneto“ è molto utile e importante stare in modelli organizzativi che siano a rete e magari la rete supera anche i confini della singola azienda. Da soli, ormai, non ce la fa più nessuno”. Per questo, secondo Flor, le parole da considerare sono due: “soluzioni” “innovative”. “Soluzioni, perché il tema della salute e della sanità, non solo in montagna, non può essere affidato né a slogan né a proteste, ma ha bisogno di soluzioni che vogliono dire individuare quali sono le scelte migliori per domani. La seconda parola è “innovative”: non possiamo pensare di continuare a fare cose nuove e risolvere problemi del 2024 con logiche e regole di 10, 20, 30, 40 anni fa. Quindi bisogna sedersi ad un tavolo, tutte le parti interessate - decisore politico, decisore gestionario organizzativo e decisore clinico - per definire quali sono le scelte migliori, tenuto conto di dove siamo, di quello che abbiamo, ma anche di quello che ci viene offerto. Oggi abbiamo tecnologia nuova, in gran parte non utilizzata, o soluzioni tecnologiche in parte non utilizzate. Inoltre, abbiamo bisogno di superare la frammentazione e il localismo”.

Così l’Avvocato Enrico Gaz, Presidente di Famiglia Feltrina: "Ringrazio il Commissario dell’ULSS per aver saputo coinvolgere anche la società civile della Provincia sul tema della gestione dei servizi sanitari in montagna, che è particolarmente sentito da chi, in questi territori, vive ed opera. Auspico che, con la collaborazione di tutti, dal percorso emergano indicazioni che possano contribuire ad una programmazione sanitaria tagliata sui bisogni specifici di queste aree".

Il tema della gestione dell'urgenza-emergenza e le soluzioni innovative che gravitano attorno ad essa è stata affrontata da Paolo Rosi, Direttore UOC Centrale Operativa SUEM 118 Regione del Veneto: “Le soluzioni innovative sono nuove tecnologie ma sono anche un nuovo modo di pensare soluzioni che portino miglioramenti all’assistenza. Per esempio, stiamo lavorando ad una maggiore connessione tra l’ambulanza e le strutture della centrale operativa e gli ospedali, stiamo sviluppando il teleconsulto per potere evitare di trasportare certi pazienti in ospedale risparmiando così disagi all’utenza, e stiamo lavorando sul potenziamento e l’attività di volo dell’elicottero per farlo volare anche in condizioni metereologiche estreme. Queste soluzioni migliorano decisamente la qualità dell’assistenza”.

Secondo Luigi Pais Dei Mori, Presidente OPI-Ordine delle Professioni infermeriestiche di Belluno “ci sarà da riflettere se la normativa nazionale attuale sarà pienamente compliante a rispondere ai bisogni di salute di queste popolazioni, non solo anziane, non solo fragili, ma anche svantaggiate da un punto di vista climatico, orografico e logistico. L’infermiere di famiglia e comunità offre una risposta certamente interessante ma tutta da sviluppare per questi tipi di bisogni particolari, una risposta particolare che deve essere declinata anche in termini formativi e di organizzazione”.

Sul tema della carenza di infermieri, Pais Dei Mori ha aggiunto: “Questo fenomeno sta imponendo una revisione dei modelli organizzativi quindi dobbiamo immaginare una sanità con meno infermieri ma infermieri più specializzati, possibilmente anche più attrattivi da un punto di vista della professione, che andranno a gestire risorse. Si tratta di un modello che sta precorrendo i tempi e che sta trovando una sua risposta anche nella contigenza della professione infermieristica. I modelli precedenti e attuali non sono più compatibili con le esigenze del sistema e la contingenza attuale”.

La telemedicina annulla la distanza e riduce in certa misura anche il tempo necessario alla cura di ogni singola persona, permette attività mediche e assistenziali che un tempo erano impensabili. Tuttavia, essa ha un significato maggiore per le comunità in montagna e in un certo senso per quelle persone è ancora più urgente. Come spiega Francesco Gabbrielli, Direttore del Centro Nazionale per la Telemedicina e le Nuove Tecnologie Assistenziali dell’Istituto Superiore di Sanità “la telemedicina è l'unica soluzione tecnologica e organizzativa a portata di mano ed economicamente ragionevole per disseminare servizi socio-sanitari di alta qualità anche nelle zone più sperdute, nonostante le difficoltà del servizio sanitario pubblico. È fondamentale comprendere come fare. La telemedicina spesso viene identificata come un insieme di tecnologie le quali determinano un miglioramento, per il fatto stesso di essere introdotte. Non è così. Bisogna sceglierle e introdurle alla luce di uno studio attento delle necessità delle persone in un certo territorio. È come risalire la corrente di un fiume cercando la sorgente dei problemi per essere capaci di trovare la nuova via verso cui deviare il nuovo flusso di attività digitalizzate”.

Si ringrazia Essilor Luxottica, Unifarco, Confindustria Belluno Dolomiti, Lattebusche, MVC Group, Serenissima Ristorazione per il contributo incondizionato.

Ufficio stampa Motore Sanità

Laura Avalle - 320 098 1950

Liliana Carbone - 347 264 2114

comunicazione@motoresanita.it

Un team di giornalisti altamente specializzati che eleva il nostro quotidiano a nuovi livelli di eccellenza, fornendo analisi penetranti e notizie d’urgenza da ogni angolo del globo. Con una vasta gamma di competenze che spaziano dalla politica internazionale all’innovazione tecnologica, il loro contributo è fondamentale per mantenere i nostri lettori informati, impegnati e sempre un passo avanti.

Immediapress

Business Arts, l’autentica Arte del Business: opere made in...

Published

on

Business Arts, l’autentica Arte del Business: opere made in Italy per gli amanti del moneymaking

Milano, 29 aprile 2024 - Quando l’Arte incontra il mondo del business e del moneymaking, nasce Business Arts. Una galleria online di canvas art in costante aggiornamento, progettata dai più talentuosi artisti della scena, che offre opere contemporanee ed accessibili agli amanti del genere. L’ampio catalogo di Business Arts dà la possibilità a chiunque di impreziosire i propri spazi abitativi o di lavoro con tele uniche, disponibili in varie misure e incorniciature.

Con oltre 4.000 clienti soddisfatti, il progetto Business Arts nasce in forte connessione con la propria community, richiamando a sé persone amanti delle icone del mondo del business, che ha sempre rappresentato un lato accattivante, dissacrante e sfrontato all’interno della cultura pop.

Le opere di Business Arts sono disponibili in consegna gratuita in tutto il mondo.

“Ci impegniamo a costruire una comunità che ispiri le persone - affermano i founder di Business Arts - e in cui chi ne fa parte si unisca per andare oltre i dettami del mainstream e per condividere l'amore per la crescita personale ed il business, attraverso opere di arte moderna. Con il nostro impegno, per la qualità e i prezzi accessibili, miriamo ad infondere convinzioni e credenze potenzianti per migliorare la vita dei nostri clienti, agevolandoli nel raggiungere gli obiettivi prefissati”.

https://businessarts.it

Continue Reading

Immediapress

Getting Ready: LUX Helps Female Ex-Offenders Reintegrate...

Published

on

Getting Ready: LUX Helps Female Ex-Offenders Reintegrate Back to Society

LUX Launches ‘Getting Ready’ Campaign to InspireEx-offenders to Re-embrace Beauty and Re-enter Society with Confidence

SINGAPORE - Media OutReach Newswire -29 April 2024 - LUX, the global beauty brand by Unilever, is proud to launch its new female empowerment campaign, ‘Getting Ready’ today.Through this campaign, LUX, has designed a programme to help women ex-offenders to re-embrace beauty to re-enter society with confidence and dignity. Driven by the belief that Beauty can be a powerful source of strength and by its commitment to promote inclusivity, LUX hopes to empowerwomen ex-offendersto face challenges ahead with strength.

Beauty is not just about how the world sees women,it also defines how women see the world. Aligning with this belief, LUX stands as an avid advocate for women to leverage beauty as a source of strength. Yet, women offenders are completely stripped of their femininity and beauty along with their freedom. Nobody needs to harness strength from beauty more than the women ex-offenders who have just been released. This is why LUX and VML Singapore haveembarked on the ‘Getting Ready’ project to help women ex-offenders restore their sense of self-worth and identity to better assimilate back into society.

‘Getting Ready’ extends beyond helping women ex-offenders rediscover their beauty. It is a movement challenging social expectations and stereotypes surrounding this marginalised female community.

The ‘Getting Ready’ programme comprises four modules to help women ex-offenders unlock their confidence and build their personal brand as they start their second life. The modules cover tools to overcome negative thought patterns; hard skills to tackle career goals and employment; improving social skills and communication; and image building, with establishing a beauty routine and finding their own style playing a big part in helping the women look good and feel good. In addition, LUX will be equipping these women with hair and beauty essentials to encourage personal grooming. Proper grooming through the act of enjoying a refreshing shower and soaking in the fragrance is the simplest form of self-care women can indulge in to foster their sense of self-worth. Though seemingly mundane, the act of dedicating time to clean and rejuvenate oneself helps women to forge self-love and boost confidence in their own beauty.

The first batch of women who underwent the ‘Getting Ready’ programme had their experience documented in a film which traced their journey of self-discovery and uplifting change. With this documentary, LUX hopes to reach a wider audience and spread awareness about the struggles and stigma these women ex-offenders face on a day-to-day basis, and the support they need to better reintegrate into society.

“Many women ex-offenders struggle with re-entering society and starting afresh as they have lost sight of their sense of self-worth and are unable to live life with dignity. This is in addition to having to deal with the uncertainties shrouding their new life,” said Severine Vauleon, Global Brand Vice President LUX “With Getting Ready, we would like to give these women a chance to properly live their life beyond the label. By helping them cultivate a positive relationship with their individual beauty and self-image,we hope that these women can find themselves and their footing in society again.”

"’Getting Ready’is not just about helping women ex-offendersregain self-respect; it’s also about initiatingdiscourse about the plight these women face and how we can all involve ourselves in changing unforgiving societal perception.” Hinoti Joshi, Global Managing Partner, VML Singapore, who spearheaded the campaign, commented.

‘Getting Ready’ is a campaign transcending social boundaries and re-instilling hope in women. The impact of this campaign extends far beyond transforming the lives of ex-offenders, but also sparks conversations about providing support to the marginalised female communities out there. Join LUX in its movement to uplift and celebrate the beauty and strength of women everywhere with ‘Getting Ready’.

For more information, please view the videos:

India - https://youtu.be/6MkDCdUDsGk

Indo - https://youtu.be/54woTcut2CM

About LUX

LUX has been celebrating beauty and femininity since 1925. We understand that beauty is a woman’s armour, her source of strength. It is hers to express, unapologetically. We will continue to help women everywhere fight casual sexism at home, in the workplace and in wider society.

Ogilvy Contact

Nikhita Sejpal

Marketing Manager

nikhita.sejpal@ogilvy.com

Continue Reading

Immediapress

Winner of Hong Kong’s Flagship Global Elevator Pitch...

Published

on

Paul Chan, Financial Secretary of Hong Kong SAR (9th from right), Dr Sunny Chai, Chairman at HKSTP (8th from left), the top 12 finalists together with the competition’s panel of judges and distinguished guests.

Circular economy battery startup tozero GmbH walks away with the title of overall champion of the EPiC 2024

•tozero GmbH crowned as EPiC 2024 champion claiming the top cash prize of US$90,000, 1,100,000 Asia Miles, as well as invaluable investor exposure and partnership opportunities

•The EPiC 2024 competition breaks new ground as the Grand Finale caps off the first-ever four-city semi-final series across the U.S., Europe and Asia

•EPiC 2024 attracted a total of 603 contestants from 47 economies solidifying Hong Kong's unique position as a leading global innovation hub and ideal launchpad for startups on a mission to grow in Asia and go global

HONG KONG SAR - Media OutReach Newswire - 29 April 2024 - Hong Kong Science and Technology Parks Corporation (HKSTP) today successfully held its flagship Elevator Pitch Competition (EPiC) 2024, with judges selecting tozero GmbH as the overall champion, beating over 70 startups from around the world. tozero GmbH from Germany is a circular economy start-up with plans to establish Europe's leading lithium-ion battery recycling plant.

The HKSTP signature event held four semi-finals around the world in Hong Kong, Silicon Valley, Stuttgart and Singapore. The Grand Finale featured over 70 companies, representing 16 economies, making this contest the most international iteration of the global pitching event to date. This broadened the net to attract outstanding startups from abroad.

The winners excelled from among 603 startups in the first round of applications in January to the semi-finals, to today's Grand Finale – all with their sights set on the to-be-arranged US$45 million investment[1] including up to US$5 million from the HKSTP Corporate Venture Fund (CVF), as well as US$240,000 in cash prizes, plus partnership opportunities. The Grand Finale saw all semi-finalists being propelled up to the sky100 venue at the top of the International Commerce Centre in West Kowloon, re-creating a real-life 60-second elevator pitch experience.

Ms. Sarah Fleischer from tozero GmbH, overall champion and MobilityTech winner at EPiC 2024.

Paul Chan, Financial Secretary of Hong Kong SAR, said, "Last year, Hong Kong's start-ups exceeded 4 200 - up more than one third over just four years ago. About a quarter of them are from outside Hong Kong."

The Government believes in innovation and technology. We continue to accelerate our I&T development, fostering the commercialisation of R&D (research and development) outcomes and expediting new industrialisation with staunch government support. We actively attract strategic enterprises engaged in artificial intelligence, life and health technology, fintech, and new energy and materials.

This year's EPiC featured over 70 companies, representing 16 economies at the Grand Finale, making this contest the most international iteration of the global pitching event to date.

We're also expediting our collaboration with sister cities in the Greater Bay Area. The joint innovation and technology park that we're developing close to the boundary with Shenzhen is a best case in point."

Dr Sunny Chai, Chairman, HKSTP, said, "EPiC 2024 has firmly established the annual pitching competition as Hong Kong's mega startup event, drawing the best of the best in tech startups from around the world as they seek to leverage Hong Kong as a launchpad to global success. The Grand Finale caps a truly epic journey for the winners and finalists, competing across the four-city semi-final series around the world, with the final stop in Hong Kong. The city provides unmatched growth opportunities for startups plugging into the HKSTP innovation ecosystem and primes them for seamless expansion from Hong Kong to the GBA, China and beyond."

Competitors were split across three categories: FinTech, PropTech and MobilityTech, with Bizbaz Pte. Ltd. from Singapore being named as the FinTech category winner, while Roboticplus.AI from Mainland China named the PropTech winner and tozero GmbH from Germany crowned the MobilityTech winner. (Full list of winners and prizes below).

The event was also sponsored by world leading corporations and industry innovators, Cathay, HSBC and MTR Lab. Ahead of the EPiC final pitching contest, the semi-finalists also took part in an immersive three-day "Market Discovery Programme", between 22-24 April. Participants explored ways to unlock growth opportunities through a programme of business matching, hands-on seminars and networking with leading corporate partners and investors in the HKSTP ecosystem. They also visited the Hong Kong Science Park Shenzhen Branch and introduced to the fast-emerging innovation and entrepreneurship opportunities in the Greater Bay Area and mainland China.

Sarah Fleischer, CEO and co-founder of overall champion and MobilityTech category winner, tozero GmbH, said, "Winning EPiC is a recognition of the hard work of our entire company. It is truly an amazing achievement. Hong Kong is a great place to be as it attracts top talent. At tozero, we're building a battery recycling machine so we need to hire the best AI guys out there and Hong Kong could be a nice place to do that. Through the EPIC programme, we also visited Shenzhen, as well as met with some of Hong Kong's most powerful and recognised people."

Vincent Choy, Co-founder of FinTech category winner, Bizbaz Pte. Ltd., said, "EPiC is one of the most organised FinTech competitions that I have been in. The elevator pitch concept is genius as it forces us to compress the entirety of what we are about and distil our vision into a minute. I hope EPiC lets more companies know what we do and help with recognition in the region. We see Hong Kong as a key area when it comes to business opportunities, and we will be coming back to establish more roots here."

Hyde Meng, Co-Founder and CEO of PropTech category winner, Roboticplus.AI, said, "EPiC was an amazing experience. It was a great opportunity to learn about what technology companies around the world are working on, and to make new acquaintances in a such a short amount of time. With Hong Kong as a connector, we can bring Mainland China's technology to Europe, the Middle East, and overseas."

Winners List and Prizes:

Overall Champion: tozero GmbHUS$60,000 cash prize and 1,100,000 Asia Miles

FinTech Winner: Bizbaz Pte. Ltd.US$20,000 cash prize

PropTech Winner: Roboticplus.AIUS$20,000 cash prize

MobilityTech Winner: tozero GmbHUS$20,000 cash prize

Top 12 Overall Finalists (each received US$10,000 cash prize):

FinTech Category:•Bizbaz Pte. Ltd.

•imBee

•Rey

•Tanbii

PropTech Category:•Green Independence

•Hyele Limited

•Kodifly Limited

•Roboticplus.AI

MobilityTech Category:•Certivity

•Novac

•tozero GmbH

•wheel.me

Semi-Finalists Breakdown:

Category No. of contestants

FinTech21 (30%)

PropTech23 (32%)

MobilityTech27 (38%)

RegionNo. of contestants

Europe17 (24%)

North America14 (20%)

APAC13 (18%)

Mainland China12 (17%)

Hong Kong15 (21%)

For more information on EPiC 2024, please visit: https://epic.hkstp.org/

________________________________________

[1] Target to arrange USD45 Million investment: Investors (including funds managed by HKSTP CVF, Beyond Ventures, BitRock Capital, Gaw Capital, HKX, InnoAngel, Jafco Asia, Mindworks Capital and Radiant Tech Ventures) will consider investing in applicants (subject to terms and conditions to be agre ed between the parties)

About Hong Kong Science and Technology Parks Corporation

Hong Kong Science and Technology Parks Corporation (HKSTP) was established in 2001 to create a thriving I&T ecosystem grooming 12 unicorns, more than 14,000 research professionals and over 1,700 technology companies from 27 countries and regions focused on developing healthtech, AI and robotics, fintech and smart city technologies, etc.

Our growing innovation ecosystem offers comprehensive support to attract and nurture talent, accelerate and commercialise innovation for technology ventures, with the I&T journey built around our key locations of Hong Kong Science Park in Shatin, InnoCentre in Kowloon Tong and three modern InnoParks in Tai Po, Tseung Kwan O and Yuen Long realising a vision of new industrialisation for Hong Kong, where sectors including advanced manufacturing, micro-electronics and biotechnology are being reimagined.

Hong Kong Science Park Shenzhen Branch in Futian, Shenzhen plays positive roles in connecting the world and the mainland with our proximity, strengthening cross-border exchange to bring advantages in attracting global talent and allowing possibilities for the development of technology companies in seven key areas: Medtech, big data and AI, robotics, new materials, microelectronics, fintech and sustainability, with both dry and wet laboratories, co-working space, conference and exhibition facilities, and more.

Through our R&D infrastructure, startup support and enterprise services, commercialisation and investment expertise, partnership networks and talent traction, HKSTP continues contribute in establishing I&T as a pillar of growth for Hong Kong.

More information about HKSTP is available at www.hkstp.org.

Continue Reading

Ultime notizie

Spettacolo2 ore ago

Ascolti tv, Rai1 vince prima serata con ‘Makari’

Canale 5 è secondo con 'Il Meglio de Lo Show dei Record', Nove terza con Fazio Nella serata in cui...

Economia2 ore ago

Taxi, Orsa dichiara stato di agitazione settore

E' "inaccettabile l'intervento del Ministro Urso su materie che dovrebbero essere di competenza in primis del Ministero dei Trasporti". Lo...

Politica2 ore ago

Elezioni europee, social promuovono candidatura Meloni: sì...

È quanto emerge da una ricerca condotta, in esclusiva per Adnkronos, da Vis Factor Con un sentiment positivo del 60,4%...

Ultima ora2 ore ago

Spagna, Sanchez: “Ho deciso di proseguire con tutta...

Il premier spagnolo ha annunciato la sua decisione "Ho deciso di proseguire con tutta la forza alla guida del governo...

Economia2 ore ago

Energia, Mazzoncini (A2A): “Possiamo anche...

"Se consideriamo di avere un mondo dove il giorno in cui finiamo le risorse del pianeta si piazza più o...

Sostenibilità3 ore ago

Stile di vita green, quasi il 70% degli italiani ha...

La ricerca, condotta da Pro Carton, l'Associazione Europea dei Produttori di Cartone e Cartoncino, ha analizzato l’atteggiamento di oltre 5.000...

Sport3 ore ago

Vela d’epoca, dal 24 maggio Trofeo Valdettaro con...

Dopo cinque anni “Le Vele d’Epoca nel Golfo”, l’annuale manifestazione dedicata alle imbarcazioni storiche da sempre tenutasi alle Grazie di...

Spettacolo3 ore ago

Barbara D’Urso torna in tv? Una foto scatena i fan

La nota conduttrice ha pubblicato una sua immagine che la ritrae mentre sorseggia pensierosa un caffè accompagnata dalla scritta "Coming...

Immediapress3 ore ago

Business Arts, l’autentica Arte del Business: opere made in...

Milano, 29 aprile 2024 - Quando l’Arte incontra il mondo del business e del moneymaking, nasce Business Arts. Una galleria...

Ultima ora3 ore ago

Ucraina, Kiev: “Respinti 55 attacchi nel...

Mosca rivendica la conquista di un altro villaggio orientale mentre le forze ucraine sono in difficoltà in attesa dell’arrivo di...

Ultima ora3 ore ago

Depardieu convocato dalla polizia, verrà messo in stato di...

In seguito alle denunce di aggressione sessuale da parte di due donne. L'attore, 75 anni, verrà interrogato e dovrà rispondere...

Spettacolo3 ore ago

Ermal Meta, il nuovo album e la dolce dedica per la figlia...

'Buona fortuna' esce il maggio: 12 fotografie musicali per fissare i ricordi. "Quando mia figlia sarà abbastanza grande da poter...

Immediapress3 ore ago

Getting Ready: LUX Helps Female Ex-Offenders Reintegrate...

LUX Launches ‘Getting Ready’ Campaign to InspireEx-offenders to Re-embrace Beauty and Re-enter Society with Confidence SINGAPORE - Media OutReach Newswire...

Ultima ora3 ore ago

Fiorello scherza: “Vannacci ha detto di scrivere...

Ironia dello show man anche sulla foto a testa in giù di La Russa, postata dall'attore e regista Riondino. Ospite...

Politica3 ore ago

Salvini: “Parole Vannacci su disabili volutamente...

Il vicepremier e ministro: "Se a sinistra per le Europee candidano Salis non capisco perché non Vannacci con noi" La...

Economia4 ore ago

Energia, Era: “Aumentare livelli crescita ma dobbiamo...

"L'efficienza energetica è un tema di cui non si parla moltissimo ma è, se vogliamo, l'arma principale che noi abbiamo...

Economia4 ore ago

G7, Poggi (Deloitte): “Ia rappresenta volano di...

"Solo allineando l'agenda delle priorità della transizione energetica e delle sfide ambientali con l'agenda delle priorità sull'intelligenza artificiale e sull'innovazione...

Economia4 ore ago

G7, Pareglio: “Rinnovare cooperazione per consentire...

“Le imprese possono operare secondo due, quello di modificare il proprio modello di business per rispondere alle esigenze dei clienti...

Economia4 ore ago

G7, Pompei: “C’è bisogno di politiche...

"Negli accordi di Parigi sono stati presi degli impegni importanti, quello di triplicare la produzione delle rinnovabili entro il 2030...

Immediapress4 ore ago

Winner of Hong Kong’s Flagship Global Elevator Pitch...

Circular economy battery startup tozero GmbH walks away with the title of overall champion of the EPiC 2024 •tozero GmbH...